trusty logo
trusty logo

מגזין הביטוח של טראסטי

פה תקבלו מידע על כל סוגי הביטוחים השונים, השוואות מחירים בביטוח, וכל ההדרכים לחיסכון במחירי הביטוח שלכם

2051 0

כפל ביטוח - למה צריך את זה בכלל

משרד האוצר מעריך כי מליארדי שקלים משולמים בכל שנה עבור ביטוחים כפולים

אדי אזולאי
מאת: אדי אזולאי פארטו ביטוח פיננסים

פורסם: 03.03.2019 20:06
בדיקת כפל ביטוח
פוליסת ביטוח יכולה לעזור מאוד בשעת הצורך, אך במצבים מסוימים, אם תשומת הלב שלנו לא מלאה, אנחנו עשויים לעשות טעויות שיעלו לנו לא מעט. אחת הטעויות הנפוצות בעולם הביטוח היא כפל ביטוח – מצב בו אדם משלם על שתי פוליסות שונות שמכסות שתיהן את אותם מצבים. למרות התשלום הכפול, במקרה הצורך לא ניתן יהיה להפעיל את הכיסוי דרך שתי הפוליסות, כך שהתשלום הכפול מיותר לחלוטין.
מצבים של כפל ביטוח עלולים לקרות לכל אחד מאיתנו. הם בעיקר נפוצים כאשר מדובר בפוליסות ביטוח שמלוות אתכם כבר שנים רבות, כך שיתכן ששכחתם מקיומן ורכשתם פוליסות חדשות בנוסף להן. כפלי ביטוח נוספים יכולים להיות בין ביטוחים משלימים כלשהם של קופות החולים לבין ביטוחי בריאות פרטיים. החפיפה אולי לא מלאה, אך במקרים רבים שתי הפוליסות מכסות את אותם מצבים, כשאפשר ורצוי להתאים את הפוליסה הפרטית למה שהפוליסה של קופת החולים לא מכסה.
פעמים רבות, גם מקום העבודה מציע ביטוחים מסוגים שונים לעובדיו, כשלאותם עובדים אולי ישנם ביטוחים פרטיים קודמים, או כאלו שנרכשים מאוחר יותר. בכל אחד מהמקרים הללו, כסף מיותר יוצא מהכיס שלכם לתשלום על פוליסת ביטוח שכלל לא תוכל לעזור לכם בבוא העת.

איך אפשר לבדוק אם יש כפל ביטוח?

על מנת לבדוק אם יש לכם כפל ביטוח אתם צריכים לאסוף את כל הפוליסות הפעילות שלכם ולראות אילו תחומים הן מכסות ואילו סעיפים. אלו מכם שעבדו בצורה מסודרת, עם חברה אחת בלבד שטיפלה בכל נושאי הביטוח, כנראה ייהנו מבדיקה קלה יותר, שכן הסיכוי שיתגלה כפל ביטוח קטן יותר.
אבל רובנו לא מקפידים על סדר מופתי בתחום הביטוחים, ומבוטחים בחברות שונות, ומעבר לכך, יכולות להיות, כאמור, חפיפות בין פוליסות של מקום העבודה או של קופת החולים. אחת הדרכים היעילות לבדוק כפל ביטוח במצב בו אתם לא מוצאים את עצמכם בתוך הבלאגן, היא להשתמש בפונקציית הבדיקה 'הר הביטוח' שמציע משרד האוצר.
דרך הר הביטוח , אליו תוכלו להגיע דרך אתר האינטרנט של משרד האוצר, תוכלו להקליד את הפרטים המזהים שלכם ופשוט לקבל רשימה אחת מסודרת שאוספת לתוכה את כל הביטוחים הפעילים שלכם, מכל חברה שלא תהיה. הרשימה תהיה מסודרת לפי קטגוריות, כך שתוכלו לראות ממש בקלות אם יש לכם יותר מפוליסה אחת בכל קטגוריה.
השלב הבא, אם יש באמת יותר מפוליסה אחת בקטגוריה מסוימת, הוא להבין איזו פוליסה משתלמת לכם יותר, ולוותר על השניה. אחת הדרכים לביצוע בדיקה זו היא על ידי שימוש במחשבוני הביטוח שמציע הר הביטוח, באמצעותם תבינו מה הסכומים המקובלים עבור סעיפי הביטוח השונים.
שימו לב שגובה התשלום לפוליסה הוא לא הנתון היחידי עליו כדאי לבסס את החלטתכם. חשוב לבדוק מה אתם מקבלים מכל פוליסה בתמורה לתשלום – איזה כיסוי היא מעניקה ומה הפרטים הטכניים שמסביב כמו תנאי החידוש של הפוליסה, האותיות הקטנות של כל סעיף ועוד.
גם השירות שאתם מקבלים, מידת האמון שאתם נותנים בחברה והיחס האישי ראויים להיות גורמים שנלקחים בחשבון. לפעמים כדאי לנסות לדון על תנאי פוליסה קיימת, במיוחד אם מועד החידוש שלה קרב, מול חברה יקרה מעט יותר אך שירותית ואמינה בהרבה.
 

האם המאמר עזר לך?
5עזר מאוד
0די עזר
0לא כל כך
0כלל לא עזר
צור קשר
אנא הזן את הפרטים הבאים ונחזור אליך בהקדם

אנשים חכמים משווים הצעות ביטוח

משווים וחוסכים
בביטוח הקיים

כבר משלמים על ביטוח קיים?
בדיקה קצרה בהר הביטוח תגלה לכם כמה אתם יכולים לחסוך
בעלויות הביטוח שלכם

כדי לשמור על הפרטיות שלך,
ישלח אליך קוד אימות אישי

תאריך הנפקת תעודת הזהות

תאריך הנפקת תעודת הזהות מופיע בתעודת הזהות כפי שמסומן בתמונה זו:
צילום של תעודת זהות
שימו לב!

אם מספר תעודת הזהות הוא של קטין (שעדיין לא הונפקה עבורו תעודת זהות), יש למלא ביום, בחודש ובשנה "נתון חסר". המידע המשמש לזיהוי מתעדכן מול מרשם האוכלוסין אחת לחודש. אם הונפקה עבורכם לאחרונה תעודת זהות חדשה, יכול להיות שתאריך ההנפקה טרם עודכן במערכת. במקרה כזה, הזינו את תאריך הנפקת תעודת הזהות הישנה, ואם אינכם יודעים אותו, נסו שנית במועד מאוחר יותר.